С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на съдържанието и анализиране на трафика. Подробна информация
Търсене

Антонио Таджани: Икономиката трябва да има ясни правила и ценности

Автор: Превод: Господин ТоневИзточник: Вестник „Тагесшпигел”Снимки: alvolante.it; drehscheibe.org;
Антонио Таджани: Икономиката трябва да има ясни правила и ценности

 Еврокомисарят Антонио Таджани за кризата в Европейския съюз

Антонио Таджани (роден през 1953 г. в Рим) е еврокомисар от Италия, който отговаря за промишлените въпроси и предприемачеството на Европейския съюз. Антонио Таджани е юрист, от 1994 до 2008 г. член на Европейския парламент. Той участва в основаването на дясноконсервативната партия Форца Италия.

Таджани е бил говорител на министър-председателя Силвио Берлускон, работил е като журналист и редактор на седмичника „Седмицата”. В интервю за вестник „Тагесшпигел” Антонио Таджани говори за поуките от финансовата криза и необходимите реформи за нейното преодоляване.

Въпрос: Господин Таджани, как Европейският съюз ще преодолее кризата?

Антонио Таджани: Няма друго решение за кризата освен икономическият растеж. Малките и средни предприятия са нашият шанс за едно по-добро бъдеще след кризата. Те могат да помогнат в следващите години за създаване на нови работни места и за постигане на по-висок растеж, защото са гъвкави, иновативни и по този начин конкурентоспособни на международно ниво.

Как ще обезпечите успеха на тези предприятия?

Иновациите правят доброто предприятие. Целта на Европейската комисия е да насърчава новаторския дух на предприятията. В момента работим по стратегия за бъдещата европейска политика за иновации. Освен това повече европейци трябва да се осмелят да направят скок в самостоятелния бизнес, те също носят нови идеи и оживяват икономиката. Имаме нужда от повече предприемачески дух. Той трябва да бъде насърчаван още в училище.

От кои браншове трябва да дойдат иновациите?

Всички браншове с ключови технологии или технологии на бъдещето са важни. Но мисля също така, че туризмът например е интересно бизнеспространство за млади предприемачи. И зелените технологии са един много важен сектор – Китай сега инвестира засилено в тази област. Трябва внимателно да запазим конкурентноспособността си в тази област.

Antonio Tajani, Vice-President of the EC in charge of Industry and Entrepreneurship gives a statement on the Toy Safety Campaign

Вие сте баща на две деца. Какво влияние оказва кризата върху младите хора?

Кризата ще доведе до развитието на един друг стил на живот. Ние, европейците, харчехме повече пари, отколкото всъщност притежавахме. Важно е младото поколение да разбере как от опита на глобалната криза да извлече верните поуки.

Сега младите хора трябва да ограничат потреблението си, за да могат да понесат милиардните дългове на по-старите поколения?

За съжаление в много държави-членки младото поколение няма резерви, към които да посегне. Обществото трябва да реагира на тези неща. Нуждаем се и от реформи на финансовия сектор. Имаме нужда от реална икономика, а не от такава, която почива на спекулации.

Как ще постигнете тези цели?

Имаме нужда от обща икономическа и социална политика, от икономика с ясни правила и ценности – един европейски New Deal („Нов курс” – политиката на Рузвелт след Голямата депресия). Нещата са както във футбола, там също има правила. Едно от тях е, че играчите трябва да се движат вътре в игралното поле.

Кой е съдията? Кой контролира спазването на правилата?

Европейската комисия с подкрепата на държавите-членки.

Тази криза съдържа ли в себе си и шансове?

Китайският йероглиф за криза съдържа и думата шанс – кризата предлага възможности. Мисля, че това е валидно и за Европа. След тази криза ние трябва да сме се променили. Ще има повече правила за икономиката и за финансовия сектор. Заради тези неща навсякъде в Европа трябва да направим отстъпки.

Превод: Господин Тонев; със съкращения от вестник „Тагесшпигел”

Снимки: alvolante.it; drehscheibe.org;